Не е намерен квалифициран е-подпис (грешка)
Описание
Осъществяване на достъп до системата изисква наличието на квалифициран електронен подпис.
Решение
При опит за подпис с КЕП и липса на такъв, системата изписва съобщение за грешка, която може да бъде поправена по следните два начина:
- Прилагане на физически носител на подписа към машината за работа
- Избор на работен файл, предоставен от производителя на КЕП
Прилагане на физически носител
За прилагането на физически носител на КЕП е нужен съответен свободен USB вход в машината за работа. След намиране на такъв и прилагане на носителя, функционирането му се установява посредством звук от машината.
Избор на работен файл (PKCS#11 библиотека), предоставен от производителя, за подписи на "Електронно обслужване"
В определени случаи е необходим работен файл, предоставен от производителя за да функционира КЕП устройството. При опит за вход в системата и подпис на информирано съгласие се отваря прозорец с възможност за избор на директория на машината за работа, в която се съдържа необходимия файл. Стандартният път за достъп до този файл минава през следните стъпки:
- Избор на директория "Този компютър" (1)
- Избор на директория "Local (C:)" (2)
- Избор на директория "Windows" (3)
- Избор на директория "System32" (4)
- Поименно търсене на работен файл, предоставен от производителя (5) (обикновено съдъжа текста P11 в името си - примерно CMP11.DLL)
- Избор на сътоветния работен файл (6,7)
След откриване на съответния файл се избира сертификат за електронно подписване, изискан от услугата B-Trust BISS (8). След извършване на избор е необходимо набиране на ПИН код за достъп до сертификата (9).
Ако файла е подходящ и КЕП функционира се визуализират следните прозорци:
След избор на сертификат е небходимо да въведете вашия PIN код за да подпишете вашата заявка за вход в системата: